.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اختتاميه پنجمين جشنواره فيلم كوتاه وارش

پنجمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه وارش با معرفی برترین های خود به کارش پایان داد.


به گزارش ايسنا،هيئت داوران پنجمين جشنواره سراسری فيلم کوتاه وارش طي اعلام بيانيه اي ضمن ابراز خشنودی از استقبال گرم فيلم سازان جوان و تقدير از آنان به دليل طرح موضوعات انسانی و اجتماعی در آثارشان ، پس از تماشا ، بررسی و دقت نظر در بيش از صد عنوان فيلم راه يافته به بخش مسابقه ، بهترين های خود را با نگاه و توجه به سرفصل های زير برگزيد.


در اين بيانيه آمده است :آنچه که برای هيئت داوران در درجه نخست ارزشگذاری قرار داشت تازگی موضوع و انتخاب ساختاری متناسب با آن ، نوآوری در ايجاد فرم های بصری و موقعيت های نمايشی و نزديکی به واقعيت پيرامون ؛ در آثار داستانی ، مستند ، پويا نمايي و يا حتی تجربی بود .


هيئت داوران با توجه به امکانات محدود فرهنگی درشهرستانها به آثاری برخورد که عليرغم تجربه اندک سازندگانش ، گذشته از طرح موقعيتی نو ، از پرداختی مناسب نيز بهره می بُردند ؛ پس داوری آثار منتخب را به فرصتی مغتنم برای کشف ، حمايت و بها دادن به اين فيلمسازان جوان و تازه نفس بدل کرد .
با اين همه ، هيئت داوران وظيفه خود می داند که بنا به تجربه ، نکاتی را به دوستان و همکاران جوان خود گوشزد کند .
1/نگاه و توصيه ی رسمی ، شعاری و بخشنامه ای اثر هنری را از حقيقت خود تهی و آن را بی هويت ، نازيبا ، متصنع و غير واقعی می کند . زيباتر آن است که هنرمند به دلمشغولی های شخصی خود و نياز های روحی و فرهنگی مردمش پايبند باشد .


2 / تکنولوژی ديجيتال سختی کار فيلمسازی را ، صد البته آسان کرده است . اما هيئت داوران اميدوار است فيلمسازان جوان ، سادگی ذاتی ديجيتال را با ساده انگاری به اشتباه نگيرند .


3 / در هياهوی شگفت مدرنيسم و بازار گرمی بلامنازع ماهواره ها و اينترنت ، چه کس به کهن فرهنگ ملی ايران زمين می انديشد ؟ چه کسی بايد آداب و رسوم رو به فراموشی نياکان ما را پاس دارد ؟ چه کسی تصوير رنگ باخته ی معماری ايرانی را ثبت و ضبط می کند ؟ صنايع دستی ما که به روشنی گونه ای زيبايی شرقی را بازتاب می داد ، اکنون در قاب کدام فيلمساز خوش نشسته است ؟


4 / هيئت داوران عميقا بر اين باور است که سينمای ملی ايران نفس جوان و ايده ی نو می خواهد تا رنگ و بوی قديم از جسم و روح خود بزدايد و تازه شود . جوان حمايت می خواهد و حمايت وظيفه مديران و مسولان فرهنگی است .


5 / گوهر سينما فرصتی ست به گستردگی زندگی . ترجيع وار با خود زمزمه کنيم که :
ديدن ، ديدن ، ديدن ... شنيدن ، شنيدن ، شنيدن .... خواندن ، خواندن ، خواندن .... زيستن ، زيستن ، زيستن ... و آنگاه سينما ، سينما و سينما . 


هیات داوران پس از قرائت بیانیه اسامی برگزیدگان جشنواره را در بخش های مختلف به تربيت شرح ذیل اعلام کرد:
مازندران شناسی: فیلم چهلمین نفر به کارگردانی علی معصومی ، صد دانه یاقوت از علی احمد زرین کلایی و وارش از کوروش حسینی انتخاب شدند.


در بخش دفاع مقدس فیلم مدار صفر درجه از محمود رحمانی الرماد از حبیب باوی ساجدی ، ترانه غمگین کوهستان از حامد خسروی و فیلم شکوفه های تلخ از آذر محمودی به ترتیب جوایز گرفتند.



در بخش داستانی جای دوست جای دشمن از الهام حسین زاده ، خدا می بیند از رضا جمالی ، آن مرد آمد از سیف الله یزدانی

در بخش پویانمایی فیلم های هزار و یکشب از هدی مسعودی ، در خانه ما از مریم کشکولی نیا و فیلم ذوالجناح از رامین رهبر و علیرضا عین القضاتی

در بخش تجربی فیلم تناوب از مهدی فرد قادری ، بوم رنگ از داریوش غریب زاده ، هفت سلام از مهدی غرب یار محمدی و فیلم مترسک از ناصر ناصر پور راد

در بخش مستند گیسوی آشقته من از ماجد نیسی ، اگر عشق از محمد اسلامی ، ترنجبین از محمد دستمال چیان و چايخانه از رضا شیخلانی


در بخش تحقیقی نیز فیلم فیتیشیسم از مهدی طرفی و محمد پور لطفی از اهواز جایزه دریافت کرده است.


به گزارش خبرنگار ايسنا مينو فرشچی، جمشيد ارجمند ،کيانوش عياری، احمد طالبی نژاد ،جابر قاسمعلی از اعضاي هيئت داوران پنجمين جشنواره سراسری فيلم کوتاه وارش بودند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.